Придорожні пам'ятники: традиція чи застереження

Придорожні пам'ятники: традиція чи застереження #1

Останнім часом кількість спонтанних смертей значно збільшилась. Це пов'язано із стрімким розвитком науки та техніки. Дуже багато людських життів забирає дорога. Часто їдемо вздовж траси і бачимо хрести, пам'ятники. Традиція ставити ці символи з'явилась з кінця минулого століття.

У різних культурах трагічна дочасна смерть вважалась особливою. Завжди місце, де трапилась трагедія, якось позначалось: чи насипом, чи купкою каміння, гілок.

У країнах, де було поширене християнство померлого від нещасного випадку ховали при дорозі на місці смерті, там й ставили хрест. Вважалось, якщо не поставити знак, то душа не знайде спокою й шукатиме доти, доки не станеться наступна автокатастрофа на тому ж місці.

Меморалізовувати жертв аварій у Європі почали у 1960-их, у Північній Америці – на початку 1980-их. Потім така традиція поширилася й в інші країни, наприклад, в Австралію, Нову Зеландію, країни Південної Америки. Практика позначення місць дорожніх смертей хрестом або капличкою стала популярною на початку 1990-х в Арабських Еміратах і Йорданії. В Ірані до придорожніх пам'ятників прикріплюють фото жертви.

Форма позначення місце катастроф є подібною в різних країнах: простий чи декорований хрест, монумент, меморіал, капличка, квіти із портретом жертви та/чи таблички з написом, іменами, датами. От дизайн різниться. Останнім часом на пам'ятниках все частіше використовують елементи, що вказуватимуть, що загиблий належав, бо певної групи людей. Часто такими символами є автомобільні фари, сліди шин чи частини розбитого лобового скла.

Існує думка,  що встановлення придорожніх пам'ятників сприятиме зменшенню автокатастроф, попереджуватиме водіїв про небезпеку на дорозі та нагадувати про цінність людського життя. Інші ж вважають, що такі знаки є зайвими, що вони тільки відволікають увагу водіїв, а пам'ятники загиблим варто ставити тільки на кладовищах.

Було проведено дослідження, які довели, що придорожні пам'ятники не відволікають увагу водіїв, але й не сприяють безпеці руху. За статистикою в Україні на дорогах щодня гине 16 людей, основною причиною є перевищення швидкості. Так, щороку на той світ відходять 6 тисяч українців.

Цікаво, що буде далі, чи не нагадуватимуть наші дороги кладовища?

Встановлення придорожних монументів за законодавстом дуже різноманітне у різних країнах. В одних існує повна заборонах на їх встановлення, в інших – не рекомендується, але і не забороняється. Приблизно така ж ситуація в Україні, офіційно встановлення пам'ятників не є забороненим, але місцева влада має право демонтовувати монументи.

 

як ми працюєм

  • 1Зателефонуйте нам або прийдіть до торгової точки
  • 2Проконсультуйтесь та виберіть виріб
  • 3Підпишіть договір
  • 4Внесіть завдаток
  • 5Очікуйте виготовлення памятника
  • 6Встановлення памятника
  • 7Оплатіть залишок